14 Aralık 2014

ALİ'M BİR TÜRK MASALI- IŞIL PARLAKYILDIZ- YORUM



Kitap Tanıtımı:

"Biliyordum, onu gördüğümde yine bütün kalkanlarım bedenimi saracak ve âşık ruhumu saklayacaktım. Artık hiç değilse kendime dürüst olma vaktiydi. Aslı ruhuma işlemişti işlemesine de ben bunu istiyor muydum? Hoş aklıma, ruhuma girerken bana sorduğu yoktu ama korkuyordum. Hiçbir şeyden korkmadığım kadar korkuyordum."

Ali Aral, nam-ı diğer Ali'm.. Karanlık ve acımasız bir hayatı seçmek zorunda kalan, korkularını ve pişmanlıklarını kör bir cesaretin arkasına saklayan bir adam… Ali'm, yetimliğinin acısını; Duygu'ya can, Bekir'e kan, Sado'ya yıkılmayan duvar olarak unutmuştu. Hercai arzuların efendisiyken, bir gün hayatına gökten zembille inen Aslı'yla tanıştığında hayatındaki en büyük eksikliğin ne olduğunu anladı: Aşk... Fakat hayatındaki eksik şeyi yerine koymak sandığı kadar kolay olmayacaktı. 

Ali'm, Aslı için yanmayı ve yakmayı öğrenebilecek miydi? Öksüz ruhuna, kana bulanmış geçmişine aşkı anlatabilecek miydi? Ondan kaçan kadını, onu kendinden bile çok seveceğine inandırabilecek miydi?

Hercai arzuların ebedi aşka dönüştüğü Bir Türk Masalı daha...






Kitap Yorumu:  

Işıl Parlakyıldız kaleminden çıkan, okuduğum 2. kitap oldu Ali'm.  İlki Duygu idi. Yorumu için: TIK TIK

Duygu'nun Ali'si yani Ali'm, ilk kitaptan bildiğimiz gibi çapkınlar prensi, hödük, kutup ayısı, ama ah kitabın sonunda öküzlüklerine nokta koyan romantik biri :)

Üç deveden bir tanesi olan Ali Aral ile otogarda tanıştığı sarı cadı yani Aslı'nın evlendiklerini Duygu kitabında okumuştuk. Peki Ali'nin geçmişini, Aslı'ya olan duygularını, evliliklerinin sonrasını okumak ister misiniz, o zaman Ali'm'i kesin okumalısınız.

Kitabın ilk bölümleri, Duygu'nun hatırlatması niteliğinde. Alim'in gözünden bakıyoruz bu kitapta. Özellikle Ali'nin çocukluğu, Sedat ile yollarının kesişmesi, aile özlemi çok güzel yansıtılmış.

Aslı ile tanışması, zorunlu evlilikleri, Ali'nin öküzlükleri, Aslı'nın yangına körükle gitmeleri. Çoook eğlendim yine çooook :) Kaç kere kahkaha attım okurken, sayamadım. Ve elbette Ali'nin kitabın sonlarına doğru çocukluğu ile yüzleşmesi, ah evet okurken gözünüze toz kaçabilir bu sahnelerde :)

Uludağ gezisi,kaza,Duygu'nun isteme töreni, Aslı'nın masumlukları, Selma- Duygu- Aslı çetesi, o kadar çok yer var ki beğendiğim :) 

Eğer bu serinin devamı gelecek ise, benim okumak istediğim kişi kesinlikle Levo :) Bu kitapta, Levent'e bayıldım. Diplomalı mafyamız da nihayet aşkı buldu :) Kime mi aşık oldu Levo, onu da okuyup siz görün :)

Kitabın kapağını ilk gördüğüm an gerçekten bayılmıştım, ki Duygu'nun kapağı da benim sevdiğim kapaklardan idi. Ufak tefek redaksiyon hataları vardı, fakat okumanızı etkilemiyor kesinlikle.






Duygu yorumumun sonunda, bana Alim'i verin okumam lazım hemen demiştim. Şimdi ise, Köle'nin çıkmasını bekliyorum, Müptela Yayınları bizi çok bekletmeden Işıl Hanım'ın yeni çıkacak kitabının müjdesini verdi :) 

Bence önce Duygu'yu hemen ardından Ali'm'i okuyun, bekletmeyin sırada :) Keyifli okumalar :)

Kitabın Yazarı: Işıl Parlakyıldız
Yayınevi: Müptela Yayınları
Basım Yılı:2014
Sayfa Sayısı: 528

Kitaba puanım 5/4.5 (Buçuklu puanlamalar için de görsel hazırlamalıyım :) )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...